Kineziotaping

Metoda „tejpování“ je poměrně mladá, ale neméně účinná. Byla vyvinuta začátkem sedmdesátých let v Japonsku a postupně se pak rozšířila do celého světa. Dnes se používá jako běžná součást léčby pohybového aparátu. Ve velké míře se využívá v rámci sportovního lékařství, při rehabilitacích, v ortopedii, ve fyzioterapii, nebo jako doplněk masáží.

Kineziotape může plnit různé funkce - pomůže Vám uvolnit namožený sval, odlehčit zatěžované oblasti, aktivovat oslabené svaly, ale i nahradit funkci vazu či svalu.

Správně aplikovaný kinesiotape umí koordinovat funkci svalů. Buďto svaly stimuluje,
nebo naopak tlumí jejich napětí.
Tím, že funguje také jako svalová, ale i kloubí podpora, tlumí také bolestivost. Povytažením kůže a podkoží dokáže kinesiotaping navíc stimulovat krevní i lymfatický oběhový systém.

Aby kinesiotape po aplikaci co nejdéle vydržel, musí být kůže před jeho aplikací suchá
a odmaštěná. Po nalepení kinesiotapu můžete vykonávat běžné činnosti, tak jste zvyklí, můžete se bez obav sprchovat i koupat, nejméně však za 2 hodiny po nalepení kinesiotapu.Jediné, co se  po dobu aplikace kinesiotapu nedoporučuje je saunování
(páska by to nemusela vydržet).

Tuto metodu používám buď v rámci masáží, po jejím skončení, ale i samostatně, když klient přijde s konkrétními potížemi.

Kinesiotaping pomáhá PŘI:

  • Bolestech hlavy a krční páteře
  • Bolesti ramenního kloubu
  • Bolesti v oblasti lopatek
  • Bolesti hrudní a bederní páteře
  • Omezení hybnosti v kloubech
  • Křečích v lýtku
  • Bolestech Achillovy paty

 

Benefity metody

   - snižuje bolestivost  

   - zlepšuje hybnosti svalů,
     vazů, kloubů, šlach

   - zlepšuje funkci krevního
     a lymfatického oběhu

   - redukuje otoky

   - tvoří umělou oporu

   - pomáhá hojení jizev

   - tenisový loket